torstai 9. elokuuta 2018

Työvaatteita sovittamassa

Eiliselle oli sovittuna, että menen sovittamaan työvaatteita ja kolmen viikon päästä olisi töihin paluun aika. Siinä kyllä kävikin sit niin, että pääsen jo ensi viikolla tekemään yhden vuoron ja muutamia uusia juttuja on tullut niin pääsen vähän jo tutustuun niihin.

Vaikka samassa työpaikassa ollut jo reilun kahdeksan vuotta kyllä se pikkusen aina jänskättää, mut kyllähän se siitä taas nopiasti muistuu mieleen. Hyvillä mielin oon palaamassa takaisin ja muutama tuttu työkaveri siellä on vielä jäljellä, ettei kaikki ole mennyt vaihtumaan.

Mutta nyt järkytykseen!

Mulla on aikaisemmin, siis noin pari vuotta sitten ollut koon 34 vaatteet töissä. Viime kesänä oli melko isotkin, koska äitiysvaatteet.

Aloin siinä sit sovittamaan ensin koon 36 housuja ja paitoja. Paita tuntu melko sopivalta, mutta saattais maitolaatikkoa nostaessa ratketa selästä, joten otin koon 38. Housujen kanssa kävikin sit toisin, ne ei menny lähellekkään ees kii!! Taivas olin pyörtyä siihen paikkaan ja pakko oli 38 sit ottaa.
Parempihan se on, että niissä on mukava olla ja ei kiristä mistään. Mut silti, olin varma et 36 olis se tän hetkinen koko.

Ihmettelenkin kovasti miten se voi olla mahdollista, onko joku vaihdellut kokolappuja vaatteisiin. Kotona mulla kuitenkin menee mun vanhat farkut ja muut jalkaan joita olen käyttänyt 3-4 vuottakin.

Onneksi se ei ole oikeesti niin vakavaa. Vartalossa on tapahtunut vuodessa tai no vissiin vuosissa kunnolla muutoksia ja ne on vaan hyväksyttävä. Lantio  on leventynyt ja pitää varmaan käydä vielä omaa vaatekaappia kans läpi ettei siellä turhaan pyöri semmosia housuja jotka ei edes menisi jalkaan.

Enemmän lenkkeilyä ja reeniä mulle kiitos. Totta sekin on, että tässä kropassa on vielä +15kg massaa verrattuna siihen mitä paino oli ennen raskautta.

Ihan 15 kiloa ei kuitenkaan tarvis lähtä, mutta sopivasti tuota jenkkikyljystä.


Tuo kuva on eiliseltä, eikä omasta mielestä ees tilanne oo kovin paha.

Ps. Mulla on ollut nuo farkut jo usemman vuoden kaapissa. Niihin oli jostain tullut melko isojakin vaaleita läiskiä ja ne häiritsi niin etten oo voinu käyttää niitä. Oon monta kertaa meinannu heivata ne menemään, mutta eilen sit keksin tehä niihin tuuletusaukkoja ja niistähän tuli kivat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti